top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Tko je postrojio nebodere


AUTOR: Lana Derkač

NAKLADNIK: Altagama


Poezija je mene zaista divna stvar koja mi najčešće umiruje dušu, iako za njom ne posežem baš često. Za poeziju mi treba posebna doza fokusa i koncentracije, te ju moram čitati na sasvim drugačiji način nego što čitam romane. I dok nakon što mi se određeni roman ne svidi nemam problema sa posezanjem za novim romanom (nije mi nužno čak ni mijenjanje žanra), sa poezijom je situacija sasvim drugačija. Ukoliko mi se zbirka poezije ne svidi, nema šanse da ću u skorije vrijeme posegnuti za njom. Vidite li već u kojem smjeru idem sa zbirkom Tko je postrojio nebodere?

           

Lana Derkač rođena je u Požegi, a diplomirala je na filozofskom fakultetu u Zagrebu. Ne piše samo poeziju; piše i prozu, eseje i drame. Dobitnica je brojnih nagrada, te je sudjelovala na brojnim međunarodnim festivalima. Zanimljiva je činjenica da su joj tekstovi prevođeni na engleski, njemački, češki, španjolski, talijanski, mađarski, poljski, makedonski, rumunjski, oriški, malajski, malajalamski, te arapski jezik.

Tko je postrojio nebodere zbirka je poezije podijeljena u sedam cjelina: Smetnje, Dionizova datoteka, Triptih o miru, Koreografija motorne pile, Smrt je opet laureat, Bombon od đumbira, te Kolonija nemira.


To je sve što vam ja znam reći o zbirci.

           

Očigledno je da je Lana Derkač hvaljena, nagrađivana i renomirana autorica. Međutim, kada sam zaklopila zbirku poezije morala sam se zapitati na kojem ja to izuzetno niskom intelektualnom nivou funkcioniram kad zaista nisam razumjela niti jednu pjesmu. Nisam ju čitala u brzini, nego sam si dala truda i vremena. Nisam shvatila prvu pjesmu – dobro, ništa strašno. Nisam razumjela drugu pjesmu – sve u redu, ne moraju biti sve za mene. Treća, četvrta, peta, sedma, deseta – jednostavno ne shvaćam. Ništa, idemo ispočetka. I opet isto. Ne razumijem.

           

Zatim sam išla čitati po bespućima Interneta recenzije zbirke, i pogodite što – nisam razumjela ni recenzije. I to je sasvim u redu – valjda.

           

Kako onda opravdati najnižu ocjenu? Ja vam samo mogu reći da zbirku nisam uopće razumjela i zaista ne znam na koji bi vam način išta obrazložila. Iz tog razloga ne mogu dati veću ocjenu. Ne mogu je ni ne ocijeniti jer sam ju ipak pročitala, što mom opsesivno kompulzivnom mozgu znači da joj se mora dodijeliti ocjena. Eto, toliko od mene. Užas, sve mi je jasno.

           

Razumijete li poeziju?

           

Grickajmo knjige zajedno!


Recent Posts

See All

Comentarios


  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page