top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Knjiga životnih zakona

„Život je teška škola jer u njoj najprije dolaze ispiti, a tek potom učenje.“

AUTOR: John Marks Templeton

NAKLADNIK: Mozaik


Knjigu životnih zakona dobila sam kao poklon od muža (tada dečka) za prvi rođendan Knjigožderonje. Rekao mi je da je odabrao upravo Knjigu životnih zakona jer je organizirana, baš kao i ja. Podijeljena je prema tjednima, a u svakom tjednu ima poglavlje za jedan dan. Preporuča se voditi bilješke tijekom čitanja i na kraju tjedna razmotriti pročitano. Savršeno za nekoga tko ima lagani opsesivno kompulzivni poremećaj (sama sam si ga si dijagnosticirala, hvala na pitanju).


U Knjizi životnih zakona Templeton je prikupio preko 200 duhovnih zakona za koje vjeruje da utječu na osobne stavove i osobni razvoj. Ti zakoni, ili duhovni principi, pomno su izabrani iz svih svjetskih religijskih tradicija, kao i iz uspješnih ličnosti u sekularnom životu. Autor je podijelio knjigu u korake od 40 tjedana, a u svakom se tjednu nalazi 5 zakona za razmatranje, kao i sažetak svakog tjedna. Zakoni slijede predvidljiv obrazac; svaki zakon je naveden, a Templeton zatim nudi objašnjenje tog zakona. Drugi inspirativni citati u kojima čitatelji mogu uživati pojavljuju se na marginama.


„Koncentrirajte se na to kamo želite ići, a ne na to gdje ste bili.“

Sir John Templeton bio je pionir koncepta globalnih ulaganja. Njegova formula je jednostavna (barem se tako čini) - pronađite najbolje ponude i kupujte kada se dionice prodaju za djelić njihove vrijednosti. Obećao je sebi da će 50% svog vremena posvetiti radu s crkvama i dobrotvornim organizacijama, a drugu polovicu upravljanju investicijama svojih kupaca. Templeton je bio jedan od najizdašnijih filantropa u povijesti, donirajući više od milijardu dolara u dobrotvorne svrhe.


„Onaj tko se nečega boji, tom nečemu upravo daje moć da njime vlada.“

Kao član Prezbiterijanske crkve, Templeton je bio posvećen svojoj vjeri. Međutim, izbjegavao je dogmu i izjavio da se relativno malo zna o božanskom kroz Sveto pismo, zalažući se za ono što je nazvao „skromnim pristupom“ teologiji i ostajući otvoren za dobrobiti i vrijednosti drugih vjera. Nepogrešivi optimist, vjernik u napredak i nemilosrdni ispitivač, posvetio je polovicu svog dugog života promicanju otkrića onoga što je nazvao „novim duhovnim informacijama“. Prema njegovom mišljenju, ovaj pojam obuhvaća napredak u razumijevanju ne samo stvari koje se obično smatraju religijskim, već i najdubljih stvarnosti ljudske prirode i fizičkog svijeta - predmeta koje je najbolje istražiti korištenjem alata moderne znanosti. Templeton je bio uvjeren da je naše znanje o svemiru još uvijek vrlo ograničeno, te je njegova velika nada bila potaknuti cijelo čovječanstvo da bude otvorenije u pogledu mogućeg karaktera konačne stvarnosti i božanskog.


„Napredak ovisi o marljivosti i ustrajnosti.“

Knjigu životnih zakona grickala sam skoro dvije godine, čitajući ju gotovo svaki dan. Tekst od jedne do dvije stranice dnevno natjerao me je na razmišljanje, a citati ispisani po marginama punili su me energijom. Kada sam ih dijelila na Instagramu, uvijek se našla barem jedna osoba koja je pitala iz koje je knjige citat. Mogla sam ju pročitati puno brže, ali je ovaj put strpljenje prevladalo. U slučaju Knjige životnih zakona htjela sam polagano uživati i promišljati o svakoj stranici, neovisno o tome koliko će mi vremena trebati. Mogu vam reći da je apsolutno vrijedilo! Još vam jednu stvar mogu reći – zaista mi je drago što je dio moje kućne knjižnice!


Imate li vi knjigu koju grickate dan po dan?


Grickajmo knjige zajedno!


Recent Posts

See All
  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page