top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Američki bogovi

„Kod američke je povijesti bitno shvatiti to da je ona izmišljena, da je to pojednostavljena skica ugljenom namijenjena djeci, ili ne baš pozornima.“


AUTOR : Neil Gaiman

NAKLADNIK : Mitopeja


Ja sam Američke bogove kupila jer, Mitopeja. Znala sam ja negdje u pozadini mozga da ta knjiga postoji, da ju ljudi vole i da postoji serija. Međutim, nije me se to previše doticalo. Kupila sam ju jer na polici želim imati Mitopejine knjige. I tako sam početkom godine zastala ispred tih knjiga i odabrala upravo Američke bogove.

           

„Nitko nije tako slijep kao oni koji odbijaju čuti.“

           

Moram reći kako me je dizajn same knjige prilično iznenadio. Očekivala sam munje i gromove, crnu i zlatnu boju, nekakvu napuklu knjigu. Nisam očekivala bijelu boju. Tu su me zatekli. Na prvu nisam baš bila oduševljena dizajnom, ali kada zavirite u crteže (da, ima ih) unutar knjige, sve će vam biti jasno.

           

Shadow je čovjek koji čeka svoj izlazak iz zatvora. Drži se po strani i samo želi izaći van, nazad na svoj posao i natrag svojoj ženi koja ga je čekala. „Kaniš li preživjeti, moraš vjerovati.“

           

„Sloboda je kuja koju se mora povaliti na postelji od leševa.“

Dobiva svoju kartu za van, ali nekoliko dana ranije. Upravitelj ga obavještava da ga puštaju jer su mu žena i najbolji prijatelj poginuli u automobilskoj nesreći.


Na putu prema svom gradu, u avionu sreće čovjeka koji zna sve o njemu i odaziva se na ime Wednesday. On Shadowu nudi posao. Mora biti uz njega, štititi ga, prevoziti ga s jednog mjesta na drugo i obavljati sitne poslove za njega. Bez previše pitanja. Vrlo jednostavno.

           

„To što si malen ne znači da nemaš moć.“

Iako ni sam ne zna baš točan razlog, Shadow pristaje. I tako, njih dvojica kreću u čudnovate avanture. Prvo, pljačkaju banku. Jer, eto. Wednesday ima sve isplanirano i sve se događa točno onako kako je on predvidio. Shadow samo prati.

Kako provodi sve više vremena s njim, vidi čudne stvari. Doživljava neobjašnjive stvari. Dobiva zlatnik. Druži se sa šakalom, psom i čovjekom sa zlatnim naočalama.

           

„Nikad se nijedan istinski rat nije vodio između dva skupa ljudi koji nisu bili posve uvjereni da su u pravu.“

Jer, this is America. Sve je moguće. Moguće je doživjeti neobične stvari. Moguće je upoznati boga. A moguće je i upoznati ih sve. „Uskoro će pasti i žitelji zvijezda susret će se sa žiteljima zemlje. Među njima će biti junaka, i ljudi koji će sasjeći monstrume i donijeti znanje, ali među njima neće biti bogova. Ovo je loše mjesto za bogove.“    

           

Dobar je Gaiman, moram priznati. Kao srednjoškolka sam ga zavoljela zbog Koraline, a sad mi je iznimno prirastao srcu prvo zbog Nordijske mitologije, a onda Američkih bogova.

           

„Sloboda vjerovanja znači slobodu vjerovanja u pogrešnu stvar. Jednako kao što ti sloboda govora daje pravo da nastaviš šutjeti.“

           

Zašto su mi se svidjeli Američki bogovi? Uveo je u radnju mnoštvo likova s jakim karakternim osobinama, tako da mi je svaki od njih bio zanimljiv i htjela sam više detalja o svakome. Mislim da bi mogao napisati posebnu knjigu za ama baš svakog lika kojeg je spomenuo u knjizi jer su uistinu posebni i osebujni.

           

Druga stvar, čovjek je napisao knjigu o američkim bogovima! Moja je prva pomisao bila, brate mili, pa koji bi to bili američki bogovi, kad su današnji Amerikanci doseljenici iz svakog kutka svijeta? Pa, reći ću vam da sam si postavila jako dobro pitanje.

           

„U namještenim se igrama najlakše pobijedi.“

           

Jedna zanimljiva činjenica. Shvatila sam da je Shadow crnac tek nakon što sam pročitala knjigu. Kako, pitate se? Pa, nisam skontala. Nešto smo zaručnik i ja pričali o knjizi i kako bi mogli početi gledati seriju kada on pročita knjigu, pa je iskrsnulo u priči da je on crnac. Ja onako blago telećeg pogleda se pitam kako, a on meni okrene stranicu i kaže, vidiš da piše da je kmica. Ja još uvijek blagog telećeg pogleda, a on meni: „pa kmica znači crnac“. Tako da, da, naučila sam novu riječ.

           

Meni preostaje pogledati seriju, a vama naučiti nešto o američkoj mitologiji. Priznajte, malo zvuči nerealno.

           

Što bi po vama bila američka mitologija?

           

Grickajmo knjige zajedno!



Recent Posts

See All
  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page