top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Život može biti lijep



AUTOR: Ivana Grabar

IZDAVAČ: Pink Pen


Ivana o sebi kaže:

„Ja sam samo obična žena koja je sa svojih 40 godina života odlučila svoja znanja, iskustva, bol i suze, radosti i patnje, uspone i padove i sve ono što čini život ljepšim ili ružnijim, a tiče se odnosa žena i muškaraca, podijeliti s vama. Ja sam samo obična gradska cura koja nije puno tražila i koja u principu – dok se nije sama pobrinula za to – ništa nije niti dobila od života! Imam savjete koje nisam nigdje pročitala nego sam ih, stjecajem okolnosti, stekla i isklesala sama na vlastitim greškama, na vlastitoj koži i iz vlastitog života. Moji su savjeti iz srca i iz vlastitog iskustva, iz najprivatnijeg dijela mog života i njima vam mogu samo pomoći. To mi je i želja – pomoći!“


Ivana Grabar rođena je u Vinkovcima. Osnovnu i srednju školu završila je u Vinkovcima, te se seli u Opatiju zbog fakulteta. Sa 21 godinu se udaje, a s 22 postaje majka. Njezina karijera se uglavnom veže za medije, marketing, prodaju i PR. Glavni okidač za početak pisanja je bio njezin razvod. Ovo je bio pravi primjer zapisivanja bilješke o piscu za sat lektire.


Život može biti lijep ako…

1. Zavoliš i poštuješ sebe

2. Posložiš prioritete

3. Govoriš istinu

4. Voliš iz srca

5. Odmakneš se od ljudi koji te pune negativom

6. Razriješiš s ljudima koji te ne čine sretnim

7. Nikome ne želiš zlo

8. Nikoga ne mrziš

9. Ne bojiš se izreći ono što misliš

10. Radiš ono što voliš i što te čini sretnim

11. Ne bojiš se izazova

12. Pomažeš slabijima / siromašnima / bolesnima

13. Voliš životinje

14. Svaki dan se zahvaljuješ Bogu na onome što imaš


Dok sam istraživala nešto više o Ivani, pronašla sam jedan intervju prije samog izlaska druge knjige. Izlazak druge knjige su sufinancirali sami čitatelji kupovinom knjige u pretprodaji. Mislim da to govori koliko je Ivana zapravo povezana sa svojim čitateljima.


„Što više pričate o onome što vas boli, to će vam biti teže. Što se više uvlačite u prošlost, to ćete duže biti u njoj.“

Knjiga je koncipirana u poglavlja o njezinim čitateljima koji su joj se obratili za mišljenje i pomoć. Iskreno, nikad mi nije palo na pamet da ljudi imaju tolike probleme u životu, pogotovo kad se radi o ljubavi, koja bi trebala biti najljepša stvar na svijetu.


„Tuđa sreća se ne gradi na tuđoj nesreći.“

Dok sam čitala knjigu, obuzimala me je tjeskoba. Nisam očekivala tolike podvale, prijevare, uvrede, bezosjećajnost, sebičnost. Što se uvuče u osobu kada se okrene protiv osobe koju voli?


„Ne postoji čovjek koji ima dobro iskustvo, a da nije radio loše stvari.“

Ivana u knjizi objašnjava kako se ništa ne događa bez razloga. Svako zlo za neko dobro. Svako iskustvo je lekcija. Neke lekcije naučimo iz dobrih iskustava, neke iz loših. Ali učimo. Na nama je što ćemo izvući iz tih iskustava. Mi smo ti koji odlučujemo u kojem smjeru ide naš život.


Osim loših iskustava, knjiga je puna i onih dobrih, onih pozitivnih. Puna je ljubavi, prijateljstva, povezanosti, borbe, žrtve, ozdravljenja. Završava s jedinom teškom temom, koja ipak pokazuje kako je ono što mi mislimo o sebi ipak najvažnije. Pokazuje kako pozitivno mišljenje utječe na nas, na naše zdravlje, na našu psihu i na našu okolinu.


„…kao zvijezda past će ravno na tvoj dlan… I u mraku će zasjati, pa oživjeti san…“

Bez obzira na sva ta loša iskustva, život zaista može biti lijep. Ivana je proživjela svašta i sve je to odlučila podijeliti u knjizi. Jasno, jednostavno i bez dlake na jeziku. Ona ne mrzi, ne pamti zlo. Uživa u životu i dopušta samo pozitivnim stvarima da utječu na nju.

Jedina stvar koja je meni smetala u knjizi su psovke. Ja osobno ne psujem, ako neka i opsujem to su stvarno iznimne situacije, tako da su mi one u nekim dijelovima bile nepotrebne.


„Kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore, ali ponekad tako dugo gledamo u zatvorena vrata da ne vidimo ona koja su se otvorila za nas.“

Mogu reći da je knjiga jako fotogenična i jako lijepo izgleda i na slikama, a još bolje uživo. Toliko jednostavna, a toliko lijepa.


„Život stvarno može biti lijep ako shvatimo njegovu vrijednost i ako se postavimo prema životu s dužnim poštovanjem, kao i prema samima sebi.“


Ukoliko još ne pratite Ivanine kolumne, počnite. Ukoliko imate problem, javite joj se. Ivana je tu za vas. Život zaista može biti lijep.



219 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page