top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Želja @ Book Caffe Dnevni Boravak


AUTOR: Mana Pass

NAKLADNIK: Ceres


Prije nego što krenemo na samu knjigu, odmah ću vam se pohvaliti kako sam upravo ja (da, stvarno) moderirala promociju Želje u Rijeci! Da, to se stvarno dogodilo. Knjigožderonja je izašao iz okvira bloga i društvenih mreža i progovorio. Na mikrofon!


A skoro se dogodilo da sam otkazala moderiranje, jer sam noć prije imala visoku temperaturu, a na dan promocije sam radila jutarnju smjenu i mislila da ću umrijeti. Kada sam došla kući, spavala sam sve do pola sata prije promocije. Uopće me nije uhvatila panika jer mi je bilo bitno samo preživjeti i ne onesvijestiti se pred publikom.

Panika se dogodila kad sam shvatila da moram ja otvoriti promociju. JA! A samo sam smislila pitanja. Bez nekog uvoda, bez zaključne riječi. I da, smislila sam pitanja, za koja sam procjenjivala da će nam trebati sigurno nekih pola sata. Kada sam postavila drugo pitanje, cure su jednim odgovorom odgovorile na polovicu mojih pitanja. Tako da, da, improvizacija u kombinaciji s preživljavanjem je dobitna kombinacija.


Idemo sada ozbiljno. Promocija se smjestila u Book Caffeu Dnevni Boravak (valjda se sve piše velikim slovom). Na početku je pjevao Dejan Kurelić, te su bila predstavljena vina Valenta.


S obzirom da sam promociju vodila, nisam mogla zabilježiti odgovore na sva pitanja, pa sam dosta toga i zaboravila od početne euforije. Ono što sam zaboravila, suptilno ću izostaviti. Sad sam pogledala popis pitanja koji sam nosila sa sobom i shvatila da uopće ne znam cijele odgovore na početna pitanja. Cure, morat ćemo ponoviti promociju nasamo :D


Za knjigu je zaslužan dvojac pod pseudonimom Mana Pass, iza kojeg se kriju Marina i Nataša. Jedna u marketingu, druga u kemiji. Jedna voli šljokice, druga crvenilo. Čitaju, ali totalno različite žanrove. Skroz su otkačene i pišu zanimljive knjige.


Želja, prva u nizu od pet knjiga, prati Noru koja se sastaje sa prijateljicama iz srednje škole u Kutini. Nakon 10 godina se sastaju i Nora im prepričava sve što joj se dogodilo u proteklom desetljeću. U Osijeku je završila Učiteljski fakultet i pokušala naći posao. Bez obzira na njezin angažman tijekom fakulteta, motivaciju i trud oko djece, Nora je jedva dobila stručno osposobljavanje. Čak joj je i trebalo puno pokušaja da bi došla do njega. Ipak, bolje bilo kakav oblik posla nego nikakav posao. Bolje bilo kakva primanja od nikakvih primanja. Nora je svjesna da ju podcjenjuju, ne samo zbog primanja, već i zbog cijelog tog programa koji je obezvrijedio njezinu diplomu. Jer ona toliko toga želi. Ali, što učiniti kada želja nije dovoljna?


Nora se sastala sa svoje četiri prijateljice: Dajanom, Sofijom, Veronikom i Emom. Nastavci će pratiti svaku od njih u različitim dijelovima Hrvatske. A osim što će priča pratiti gradove diljem Hrvatske, naslovnica će nam to isto pokazivati. Naime, naslovnica na sebi ima motive mjesta iz same knjige (neću vam reći, samo testiram jel pažljivo čitate što vam piše). Kada svih pet knjiga budu vani, imat ćete jednu lijepu kolekciju koja će biti zaokružena Hrvatskom.


E sad, sigurna sam da se pitate kako njih dvije pišu. Pišu naizmjence, svaka odvojeno i svaka po nekoliko poglavlja. Onda se sastaju i razglabaju o napisanom. Pitate se kako su birale koja će poglavlja koja pisati? Izvlačenjem papirića! Vrlo jednostavno, zar ne?


Osim toga, otvorile su Instagram profil na kojem su nam pokazivale sve od ideje pa do nastavka knjige koja vam se mora naći u rukama. Škicnite ga, jer su skroz zabavne!


Kad možemo očekivati nastavak? S obzirom da je knjiga izašla u lipnju ove godine, autorice su rekle kako bi bilo super da svaki idući nastavak bude na isti datum, tako da Istina dolazi za nešto više od šest mjeseci!


Zašto su baš izabrale stručno osposobljavanje? Zato što su ga i same prošle i znaju o čemu se radi. Znaju koliko nisu bile cijenjenje. Znaju da se na njih gledalo samo kao na besplatnu radnu snagu, a ne kao na ljude s motivacijom i željom. Osim što su to i same prošle, čitale su i o iskustvima brojnih mladih osoba koje su prošle tu kalvariju.


Ipak, htjele su pokazati koliko toga ima lijepoga u Hrvatskoj. Htjele su pokazati koliko se toga može napraviti i učiniti u Hrvatskoj bez obzira na sve prepreke koje se nađu na putu. Zato će i prikazati različite kutkove naše zemlje.


Njihova Želja se ostvarila jako uspješno. Na nama je samo da ih željno pratimo (kako imam dobre igre riječima)!


Što biste vi htjeli pitati autorice?


Grickajmo knjige zajedno!


65 views0 comments

Recent Posts

See All

Commenti


  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page