top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Ponos i predrasude i zombiji


AUTOR: Seth Grahame-Smith

IZDAVAČ: VBZ


„Općenito je poznato kako je zombiju s mozgom uvijek prijeko potrebno još mozga.“

Otvorila sam Word i shvatila da će ova recenzija biti jako kratka. Nedavno (možda i malo davnije), pisala sam vam recenziju Ponosa i predrasuda, slavnog klasika Jane Austen. Kako smo imali book club, knjižničarka nam je donijela neke od knjiga koje su napisane na tu temu, inspirirane tom knjigom.


Sad bih ja vama htjela napisati koje je sve knjige donijela, ali naravno imam um zlatne ribice, pa sam ih sve zaboravila. Sve, osim Bridget Jones. Eto, toliko o istraživanju jedne blogerice.


Ali, jedna knjiga mi je neobično zapala za oko. Radi se o knjizi Ponos i predrasude i zombiji. Gledam ja nju, gleda ona mene. I tako smo se gledali, pa sam ja odlučila uzeti ju i napisati vam recenziju samo zbog originalne knjige.


Iskreno, ja stvarno ne znam što bih vam pozitivno napisala o knjizi. Zaista, ništa mi u knjizi nema veze s vezom. Ako ste pročitali Ponos i predrasude, jedina razlika između originala i ove knjige je što su unutra ubačeni zombiji.


Dakle, radnja je cijela ista, nema nikakvih odstupanja u glavnoj radnji. Cijelu Englesku napali su zombiji i ljudi su u borbi s njima. Obitelj Bennet je poslala svoje kćerke u Kinu na obučavanje u vrhunske ratnice kako bi branile svoju zemlju. Dakako, obučavanje u Kini je za one slabijeg imovinskog statusa, dok se oni bogatiji (čitaj gospodin Darcy i ekipa) obučavaju u Japanu.


Odnos između Elizabeth i gospodina Darcyja teče otprilike ovako: ona njemu želi prerezati grkljan jer nije htio plesati s njom, razbila je zid s njim kad ju je prvi put zaprosio, te zajedno ubijaju zombije nakon što su sretno zaljubljeni i zaručeni.


Elizabeth inače obožava ubijati zombije, te osim toga ubija i nindže Lady Catherine, te uživa u jedenju sirovih srdaca, doslovce. Osim toga, oni su budisti.

Ja iskreno ne znam, stvarno ne znam zašto je netko to uopće napisao. Onda, stvarno mi nije jasno zašto si je netko dao truda i preveo to na hrvatski jezik. Meni je knjiga toliko grozna da ja ne znam riječima to opisati. Dala sam joj ocjenu 2 samo zato što me na nekim dijelovima toliko iznenadila s maštom, inače bi dobila čistu jedinicu.


Iako su u zadnje vrijeme bile popularne knjige s nadnaravnim bićima, s ovom su pretjerali. Čarobnjaci, vampiri, vukodlaci, vještice i zombiji, našli su svoje mjesto u knjigama, serijama i filmovima. Neke su bile jako uspješne, druge malo manje.


Po meni, ti zombiji nisu nikako uklopljeni u radnju, već tu stoje samo tako da stoje i da se napravi neki marketinški trik i proda što veći broj knjiga. Istovremeno se poštuju sva načela pristojnog ponašanja, koja nestaju kada je riječ o ubijanju zombija. Također, postoje brojne očigledne vulgarnosti koje nemaju smisla s obzirom na vrijeme radnje.


Sve u svemu, moja topla preporuka. Ne čitajte ovu knjigu. Ni pod razno.


85 views0 comments

Recent Posts

See All
  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page