top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Cura na netu nakon prekida



AUTOR: Zoe Sugg

IZDAVAČ: Profil


Danas nam je na redu još jedna slatka britanska poslastica iz pera Zoe Sugg, popularne blogerice Zoelle, koju prati 12 milijuna ljudi na YouTubeu. Vrijeme je za Curu na netu nakon prekida! Zašto bi pričala o prvom dijelu, kada mogu o trećem?


Šalu na stranu, krenimo ispočetka. Za jednu dosta popularnu curu, njezina biografija se ne može naći na hrvatskom jeziku. Zoe Sugg, najpopularnija blogerica o modi, ima 27 godina, 12 milijuna pratitelja na glavnom kanalu jednostavnog naziva Zoella i 4 milijuna pratitelja na njezinom „sporednom“ kanalu MoreZoella. Radila je kao dizajnerica interijera kada je davne 2009. godine otvorila svoj blog. Od 2009. do danas, njezina karijera je išla uzlaznom putanjom. Na njezinom kanalu možete gledati njezine favorite, make up lookove, pratiti ju u svakodnevnom životu s prijateljima i dečkom i uživati u njenoj vrckavosti. Osim što zarađuje od Youtubea, bloga i Instagrama, napravila je svoj brend Zoella Beauty, gdje nudi sve proizvode za njegu tijela, te se okušala u pisanju knjiga, koje su naša današnja tema.



Cura na netu (Girl online), izašla je 2014. godine, s kojom je oborila rekord u prodaji u prvom tjednu, koji se prati od 1938. godine. Zanimljivo je da ju ona nije sama napisala, iako je samo njezino ime istaknuto na koricama knjiga. Njezina izdavačka kuća je objavila izjavu u kojoj navode da ona nije knjigu samostalno napisala, te da je uz sebe imala tim ljudi koji su pomogli da njezina ideja vidi svjetlo dana i da uspiju dati dimenziju njenim likovima. Njezin „ghostwriter“ (stvarno ne znam kako bi to prevela na naš jezik) zove se Siobhan Curham.


Napokon, krenimo na knjigu, ali prvu. Ovim tempom nećemo nikada doći do treće. Glavna junakinja ove priče je Penny, djevojka iz Brightona koja se bavi fotografijom i ima veliki problem, tjeskobu. Uz svog najboljeg prijatelja, Elliota, piše anoniman blog na kojem dijeli sve svoje dobre i loše dogodovštine. Osim toga, ona je jako nespretna, pa kad njezina nespretnost završi na internetu, ona bježi s mamom u New York na organiziranje vjenčanja i tamo upoznaje svog Dečka iz Brooklyna (kako ga zove na blogu). Kraj prve knjige. Mislim da je ovo bilo dosta brzo.


Druga knjiga. Šalim se. Nju ćemo preskočiti. Zašto, pitate se? Zato što radnje knjiga zapravo možete ugrubo shvatiti iz naslova. Prva se jednostavno zove Cura na netu, druga Cura na netu na turneji iz čega možete zaključiti (ali i iz opisa na koricama knjige) da je otišla na turneju sa svojim dečkom iz Brooklyna, a treća se zove Cura na netu nakon prekida, što bi značilo da je prekinula s dečkom i da je sada solo cura. Eto, sami naslovi vam otkrivaju radnju. Skoro pa vam ja ni ne trebam.



Treća knjiga prati Penny kao solo curu koja pokušava ne misliti na dečka iz Brooklyna koliko god je to moguće. To i djelomično uspijeva, uz pomoć Elliota i fotografije. Uspjela se u velikom dijelu osloboditi svoje tjeskobe i čvrsto je odlučila raditi na sebi. Pogotovo na fotografiranju i na blogu.


Ako ste tek nedavno počeli pratiti moj blog, vjerojatno još ne znate da smo Noah i ja nekoć bili par (naglasak na „nekoć“). Oni koji me već dulje vrijeme prate, poznaju ga i kao „dečka iz Brooklyna“. Kako već neko vrijeme nisam pisala o njemu – ni o nas dvoje, što se toga tiče – zbog njegova nedavnog povlačenja iz javnosti mnogi su se počeli pitati što se događa. Da prvo duboko udahnem... Dakle, bit ću iskrena: ne znam ni ja! Odnosno, znam koliko i vi, i istinski se nadam da je dobro i da je sretan – čime god se bavio.“

Penny se osjeća krivom što pokušava nastaviti dalje sa životom jer zaista ne zna gdje je Noah nestao i kako se nositi sa tom situacijom. Ali kada Penny otputuje u London u posjet prijateljici iz srednje škole, ne samo da upoznaje novu prijateljicu koja ima sličan problem njenom, već i upoznaje zanimljivog dečka, koji kao i ona dijeli istu ljubav za fotografijom.


„Tuđi uspjeh nije i moj neuspjeh.“

Iako Zoe tvrdi kako knjiga nije autobiografska, meni je cijelo vrijeme u glavi bila upravo ona. Vrckasta, vesela, nespretna i slatka. Već dugo vremena ju pratim na YouTubeu i Instagramu, pa sam se jako veselila kada su njene knjige došle u Hrvatsku. Knjige su mi pravi bombončić. Iako sam tek nedavno pokrenula cijelu ovu priču, čitajući treći dio, shvatila sam da sam i ja cura na netu (ne tako planetarno popularna hihi).


Što možemo naučiti iz ove knjige? Ja osobno volim naći nešto čemu me knjiga naučila, bila ona dobra, loša, dosadna, uzbudljiva, lako čitljiva, predvidljiva, kakva god. Iz ove knjige (ali i iz cijele trilogije), naučila sam sljedeće:


1. Brighton je lijep grad (ne baš vrijedna lekcija).

2. Nije tako teško biti cura slavnog pjevača (nije ga ni teško ni naći).

3. Prijatelji su blago.

i ono najvažnije od svega:

4. Trud se zaista isplati. Na ovaj ili na onaj način. Možda ne baš odmah, ali vrijedi.





Također, prije nekoliko dana saznala sam da Zoe objavljuje novu knjigu, ali knjigu o planiranju zabava i uređenju interijera koja se zove Cordially invited. Nisam sigurna trebam li ju naručiti s obzirom da nisam baš od planiranja zabava. Što vi mislite?



Koju ste važnu lekciju naučili iz posljednje knjige koju ste čitali?


255 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page