top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Cari Mora


AUTOR: Thomas Harris

NAKLADNIK: Fokus


Sudbina je htjela da prva knjiga koju ćemo čitati u book clubu (onome kojeg vodim ja u Rijeci, da ne bude zabune) bude upravo Cari Mora.


Mislim da smo sve bile uzbuđene zbog te knjige, upravo zato što joj je autor Thomas Harris, čovjek koji je napisao Kad jaganjci utihnu. Dok su neke htjele pročitati Cari zbog oduševljenošću Harrisovim pisanjem, neke su htjele upoznati slavnog pisca preko Cari Mora (poput mene) i onda se dati u daljnje istraživanje njegovih djela. Inače, Harris je imao 13 godina pauze od pisanja, pa možete zamisliti očekivanja od njegovih vjernih obožavatelja!


Cari Mora pobjegla je iz Kolumbije. Bila je tek dijete kada su je unovačili u vojsku. „Caridad Mora, dijete rata.“ Sve je to preživjela i sada sa svojih 25 godina živi u Miami Beachu. Trenutno radi kao kućepaziteljica vile Pabla Escobara.


Hans – Peter Schneider čovjek je mnogih zanata. Uživa u sakaćenju mladih djevojaka, pritom zarađujući ogroman novac. Sve po želji kupca. Naposljetku, on je uvijek u pravu. „Nikada ne ostaju tako dugo tople. Tako brzo omlitave, tako se brzo hlade.“ Osim što sakati nevine žene, planira se naseliti upravo u vili Pabla Escobara zbog skrivenih zlatnih poluga.


„Čudovišta znaju kad ih prepoznaju.“


Blago je plijen mnogima, nitko ne zna gdje se točno nalazi na posjedu. Potrebno je mirno pretražiti kuću i pronaći blago bez uznemiravanja susjeda. Ili policije. Cari će se tu pokazati neprocjenjivom. „Trebam tvoje znanje o kući.“


Tko će se prvi domoći blaga?


Hoćemo li prvo na ukupne dojmove?


Knjiga je dobila ukupno ocjenu 2,5. Bilo je onih kojima je najlošija ocjena 3 i inače ne daju manje od toga. Da daju, ocjena bi bila puno manja. Zaključile smo da Thomas Harris nije to baš vješto izveo s obzirom na uspjeh Kad jaganjci utihnu. S obzirom da je ocjena na Goodreads-u trenutno 2,8, mogu reći da smo dosta oštre kritičarke!


Cari Mora je nam je bila snažan, odlučan lik. Puno smo više očekivale od Hansa, koji je trebao biti čovjek koji secira žene na svakakve načine i nije mu problem oteti bilo koga, a samo ćemo reći da mu je Cari zadala dosta problema, što je samo po sebi bilo dosta predvidivo i napisano sa vrlo malo mašte.


Nismo bile sigurne da li je on to napisao sada ili je to izvukao iz neke stare bilježnice prije 100 godina, pa sad odlučio objaviti. Mislimo da se knjiga ne bi nikako prodavala da njegovo ime ne stoji na naslovu, odnosno mislimo da se knjiga objavila i prevela na brojne jezike samo zbog njegovog imena na naslovnici. Da je to nekim slučajem bila knjiga mladog autora, ne sumnjamo da bi knjiga prošla brojna odbijanja, a ako bi netko bio dovoljno lud da to prihvati, onda bi na redu bile brojne preinake. Možda bi tek onda bila objavljena.


Ja sam knjizi dala čistu jedinicu. Bila sam jako uzbuđena zbog čitanja jer nisam čitala Kad jaganjci utihnu, a sama pomisao na ekranizaciju mi je zadavala noćne more. Nije bilo osobe koja nije bila oduševljena filmom ili knjigom. Svi su mi rekli da je to zaista remek – djelo. Nakon čitanja Cari Mora, mislim da takvo remek – djelo i ovu knjigu nije mogla napisati ista osoba.


Možda su mi očekivanja bila visoka, ali meni je ovo bilo tako mršavo napisano da sam se naljutila na knjigu. Štoviše, bila sam bijesna. Knjiga mi je napisana vrlo prozirno, radnja se mogla očekivati i predvidjeti. Jedina pozitivna strana je što nema puno stranica i što se doista brzo čita. Cari Mora me je toliko razočarala da nemam želju pogledati ili pročitati Kad jaganjci utihnu.


Iako se ne libim davati „slabije“ ocjene, nakon pročitanog sam mislila da sam ja luda, pogotovo zbog autorovih prethodnih djela. Bilo mi je puno lakše kad sam otvorila Goodreads i vidjela jako loše ocjene. Brojni su ljudi bili izuzetno razočarani, toliko da su htjeli dati i manju ocjenu od jedinice. Malo sam pogledala i recenzije vodećih svjetskih novina, ali ni oni nisu bili blagonakloni knjizi. Ostavit ću vam link one koja je meni bila genijalna: recenzija.


Očekujete li puno od pisca koji se nakon 13 godina pauze vraća s novim romanom?


Grickajmo knjige zajedno!


Recent Posts

See All
  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page