top of page
  • Writer's pictureKnjigožder

Prorok


AUTOR: Halil Džubran

NAKLADNIK: Mozaik


Bila sam ljuta na Svijet knjige jer mi se u njihovom katalogu od brojnih stranica samo napola svidjela knjiga čiju ćete recenziju danas čitati. Stigao mi je njihov katalog i nisam si uspjela naći ništa što bi mi se odmah svidjelo. Prorok mi je od cijelog kataloga bio, ono, ajd dobro. Uzet ćemo to i bit će na polici. Zadovoljit ćemo obvezu prema Svijetu knjige.


„Tko se bez žaljenja može oprostiti sa svojim patnjama i od svoje samoće?“

I tako… Ne mogu vam točno objasniti kako mi se onda našla u rukama. Jednostavno nekako je. Mala, zgodna i praktična. Nemojte se zavarati veličinom kao ja, jer je ova knjiga namijenjena tome da se čita polagano, kroz duži period vremena. No, ako imate slabu samokontrolu u čitanju knjiga, pročitat ćete ju odmah, vjerojatno u jednoj večeri.


„Jer što je zlo nego dobro kada ga muči vlastita glad i žeđ?“

Almustafa je 12 godina čekao brod koji će ga vratiti na njegov rodni otok. Dok se posada broda sprema na put, Almustafa shvaća kako mu je zapravo teško otići bez obzira što mu dom neopisivo nedostaje.


„Ljubav oduvijek uvidi svoju pravu dubinu tek kada kucne trenutak rastanka.“

Do njega dolazi proročica Altmira, te ga moli da prije odlaska njoj i narodu nešto kaže prije odlaska, na što Almustafa pristaje. „Orfaležani, o čemu ću vam govoriti doli o onome što vam sada uznemiruje dušu?“


I tako Almustafa kreće. Govori im o ljubavi, braku, djeci, daru, jelu i piću, radu, radosti i tuzi, kućama, odjeći, kupnji i prodaji, zločinu i kazni, zakonu, slobodi, razumu i strasti, patnji, samospoznaji, učenju, prijateljstvu, razgovoru, vremenu, dobru i zlu, molitvi, užitku, ljepoti, vjeri, smrti…


„Ljenčariti znači ukrasti godišnjim dobima, izaći iz životne povorke koja veličanstveno, s ponosnom poniznošću, kroči prema vječnosti.“

Mene je ta knjižica jednostavno pronašla i zaista mi je trebala. Halapljivo sam išla kroz nju upijajući svu mudrost koju Almustafa nesebično dijeli. „Vi ste put i putnici. A kad padne jedan od vas, pada zbog onih iza sebe i upozorava ih na kamen spoticanja.“


Istina, bit će vam prekrasan dodatak na polici. Bit će vam lijepa dok ju budete listali jer obiluje prekrasnim ilustracijama. No, bit će vam ugodna srcu i duši jer će vas ispuniti. Napunit će vas ljubavlju i srećom. Osjećat ćete se sretno i zadovoljno. Osjećat ćete mir i spokoj.


„Vaša je radost vaša tuga bez krinke.“

Sve ono što piše u Proroku se već zna. Jednostavne misli koje treba živjeti svaki dan. Misli koje tako često zaboravljamo. Ljubav koju tako lako odbacimo. Ljutnu koju tako lako živimo. Sve mi to znamo, ali treba nam podsjetnik.


Vrijedna je ova knjižica. Vraćat ćete joj se u sretnim i teškim trenucima. Htjet ćete ju podijeliti sa najbližima. Bit će vaše blago.


„Nitko vas ne može naučiti ništa, osim onoga što već u polusnu leži u osvitu vašega znanja.“

Koja vas knjiga svakodnevno inspirira?


Grickajmo knjige zajedno!


146 views0 comments

Recent Posts

See All

Comments


  • Facebook - Black Circle
  • goodreas
  • Instagram - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
bottom of page